Did you?

18 april 2016 - Siem Reap, Cambodja

Wist je dat Cambodjanen bijna nergens prullenbakken hebben/kennen?

Afgelopen week hebben we gereisd en hebben veel kanten van Cambodja gezien. Zo ook verschillende indrukken van de mensen hier. Om hier achter te komen en je eigen indrukken op te doen moet je toch echt zelf gaan reizen, maar om het makkelijk te maken zijn hier de mijne:

Wist je dat Cambodjanen voeten afschuwelijk vinden? Het wordt gezien als het vieste deel van het lichaam. Een collega zei tegen me dat hij iemand zou vermoorden als hij/zij een schoen naar zijn hoofd zou gooien en er nog mee weg zou komen ook.

Did you know that? Nah-a me neither.

Wist je dat Cambodjanen lekker met hun mond open van hun eten genieten?
Nee, tafel manieren zoals wij die kennen zijn hier niet van toepassing.

Wist je dat Cambodjanen heel goed meerdere dingen tegelijk kunnen doen? Bellen en de tuktuk besturen bijvoorbeeld. Super handig!

Wist je dat Cambodjanen ongegeneerd foto's van je maken?
Tuurlijk, dat ben ik gewend, maar kan vervelend worden al die paparazzi.

Wist je dat Cambodjanen scheren niet als nodig beschouwen? Lekker knippen of laten staan is veel makkelijker. (Het knippen van nagels is ook overbodig trouwens, lekker laten groeien!)

Wist je dat 'good' hier kont betekent? Nah-a, me neither..

Wist je dat Cambodjanen altijd lachen?

Wist je dat Cambodjanen feesten heel uitgebreid vieren? Een bruiloft duurt hier minimaal 4/5 dagen.

Ondanks dat dit de warmste maand in jaren is heb ik eindelijk mijn draai (goed) gevonden. Hoe? Dat vertel ik je in mijn andere verhaal.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liii:
    18 april 2016
    Didn't know any of that! Haha
  2. Roos:
    19 april 2016